Schrijf je hier in, en ontvang alle testresultaten gratis per e-mail.

Beste speed pedelec test

De speed pedelec (of speed e-bike of snelle e-bike) is een snelle elektrische fiets die een grote toekomst wordt voorspeld. Door zijn maximum snelheid van 45 kilometer per uur is deze fiets voor forenzen een serieus alternatief voor de auto. Met een speed pedelec heb je geen last van files. Er gaan zelfs speciale fiets-snelwegen voor aangelegd worden.

Wat is de beste speed pedelec? Diverse organisaties hebben dat getest. Met lang niet altijd de zelfde uitkomst. Hieronder vind je de testen voor de beste speed pedelec die we verzameld hebben.

Testen van speed pedelecs



Wat is een speed pedelec

Een speed pedelec (speed e-bike) is een elektrische fiets die maximaal 45 kilometer per uur mag halen. Je trapt wel bij, zoals bij een gewone elektrische fiets. Het verschil tussen een speed pedelec en een e-bike is de snelheid. Bij een gewone elektrische fiets stopt de trapondersteuning zodra je de 25 kilometer per uur gehaald hebt. Harder mag je wettelijk gezien niet. Met een speed pedelec mag je echter maximaal 45 kilometer per uur rijden.

Valhelm hoofdzaak

Zo'n hoge snelheid brengt wel gevaren met zich mee. Door een wetswijziging die per 1 januari 2017 is ingegaan wordt een speed pedelec als bromfiets beschouwd. Dat betekent dat het dragen van een helm verplicht is en dat de snelle e-bike voorzien moet worden van een geel bromfietsplaatje. Ook heb je een bromfietsrijbewijs nodig om op de speed pedelec te mogen rijden en mag je met je speed ebike niet op fietspaden waar geen brommers mogen komen.

Op een speed pedelec trap je mee. Dat maakt het dragen van een bromfietshelm op zo'n snelle e-bike warm en onaangenaam. Daarvoor zijn er speciale speed-pedelec helmen op de markt die veel aangenamer zijn om te dragen op een snelle e-bike.

Recent

Recent Posts Widget
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Company

Content=King

Auteur

Bas van Rijswijk

FAQ's

Blogroll

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Subscribe to Newsletter

Dit adres wordt alleen gebruikt om artikelen toe te mailen.